Logo Bliek Sanitair
Mooie badkamers
voor de juiste prijs!

Ontwerp uw nieuwe badkamer zelf in 3D

Beoordeling Baden+ Badkamers
35 beoordelingen
Bekijk alle beoordelingen
Bekijk alle beoordelingen
9.510
35Baden+

Klik hier voor het badkamer inspiratie boek van Baden+

Gratis actiemagazine

Gezonde voeding en beweging

Gezonde voeding en beweging

Gezonde voeding en beweging

Gezond en Vitaal magazineVitaal en gezond leven, Baden+ helpt u graag

Vaak weten we wel dat we fitter en vitaler willen leven, maar de keuze om ook echt aan de slag te gaan is vaak lastig. De badkamer kan een centrale plaats hebben in bewuster leven. Immers, het is de ruimte waar u even tijd heeft voor uzelf. In de ochtend met een verfrissende douche of op een later moment op de dag door even helemaal tot rust te komen. Er zijn zoveel badkamerproducten verkrijgbaar die van uw badkamer een heerlijke wellness ruimte maken. En, dat hoeft niet altijd duur te zijn.
Wilt u hier meer over weten, aarzel dan niet en kom naar 1 van de Baden+ specialisten bij u in de buurt. Wij hebben voor u een inspirerend lifestyle magazine dat allerlei ideeën geeft over gezond en vitaal leven.

Tom Kelder Your Workout

Een fitter en vitaler leven bereikt u niet over één nacht ijs. Doelstellingen halen betekent:
voldoende bewegen, gezonde voeding, voldoende rust en een flinke portie doorzettingsvermogen.
Hiervoor spraken wij met Tom Kelder; personal trainer van Your Workout.

Om een matige conditie te verbeteren, hoeft u echt niet dagelijks intensief te sporten.
Maak het uzelf niet te moeilijk en hou het bij een simpele, planmatige aanpak.

7 Stappen om uw conditie op te bouwen:

  1. Goede voornemens
    
'Meer bewegen' is één van die goede voornemens waar vaak weinig van terechtkomt.
    Een voornemen is niet genoeg. Neem het besluit om meer te gaan sporten en plan het in uw agenda.
    Bepaal waar en wat u wilt gaan doen: traint u thuis, buiten of op een sportschool? Er zijn veel manieren
    om te trainen. Of gaat u liever gewoon hardlopen, fietsen, dansen, steppen of roeien?oefeningen Your Workout

  2. Zorg voor motivatie
    Ga vooral iets doen wat u leuk vindt. Bent u van plan regelmatig in uw eentje te trainen, vraag uzelf dan af of u genoeg discipline heeft om het vol te houden. Heeft u dat niet, regel een stok achter de deur in de vorm van afspraken met een sportmaatje, meld u aan bij een hardloopclubje, kijk wat sportscholen en fitnesscentra te bieden hebben. Vaak hebben sportscholen de mogelijkheid om een personal trainer te boeken. Dan heeft u 1 op 1 training volledig afgestemd op uw mogelijkheden.

  3. Regel materiaal en kennis
    Zorg dat u uzelf van goede, motiverende spullen voorziet. U kunt het zo duur maken als u zelf wilt. U kunt goedkoop fitnessen door bijvoorbeeld regelmatig touwtje te springen. Gaat u hardlopen? Koop dan goede hardloopschoenen en begin verstandig met opbouwen.

  4. Langzaam opbouwen

    Hou het leuk en voorkom blessures door uw trainingsintensiteit langzaam op te bouwen en vergeet de warming up en stretch oefeningen niet.

  5. Train op kracht en conditie

    Dit is de basis van uw conditieverbetering: wissel conditionele trainingen af met lichte krachttrainingen. Het is beter vaker even te trainen dan in 1 keer heel erg lang. Dus wij adviseren oefeningen van een half uur, drie tot vijf keer per week.

  6. Voedingspatroon aanpassen

    Het is mooi als u meer calorieën verbrandt en fitter wordt, maar een paar kilo afvallen lukt pas echt als u uw voedingspatroon blijvend aanpast. Veel winst is te behalen als u koolhydraatrijke witmeelproducten en suikerbommen schrapt, zoals koek, snackrepen, snoep en frisdrank. Ontbijt stevig met volkorenproducten en gebruik noten of fruit als tussendoortjes.

  7. Regelmatig trainen

    Alleen de aanhouder wint. Het begin is het moeilijkst. Haak niet af, na een paar weken voelt u zich beter. U zult aan uw lichaam niet direct resultaat zien, dat is normaal. Bedenk dat regelmatig trainen al een flinke gezondheidswinst oplevert.

Wij wensen u veel sportief plezier!

Voeding is de sleutel tot succes

Resultaat wordt zeker niet alleen met sporten behaald, maar juist ook in de keuken. Een gezonde maaltijd zorgt voor een goede ondersteuning van het fitnessprogramma. Een heerlijke, gezonde maaltijd bereiden hoeft niet moeilijk te zijn of veel tijd in beslag te nemen. Door te kiezen voor de juiste ingrediënten maakt u al flinke stappen.

Eiwitten zijn essentieel

Dagelijks hebben we voldoende koolhydraten, vetten en eiwitten nodig. We krijgen hiervan al veel binnen door de dagelijkse voeding. Maar het is wel belangrijk om de juiste verhoudingen binnen te krijgen. Zo zouden we bij iedere maaltijd meer eiwitten moeten eten. Eiwitten zijn bouwstoffen van de spieren. Ze spelen een belangrijke rol in combinatie met sporten omdat het lichaam na het sporten moet herstellen van de inspanning. Ook zijn eiwitten erg belangrijk voor het immuunsysteem. En het aanmaken van anti-lichaampjes. Je vindt eiwitten in allerlei voedingsmiddelen. Denk aan rundvlees, gevogelte, vis, eieren, zuivelproducten, tofu, noten, zaden en peulvruchten.

Minder eten en toch een voldaan gevoel

Eiwitten kunnen helpen om niet te zwaar te worden. Ze geven snel een verzadigd gevoel; u krijgt niet zo snel weer honger.

VOEDINGSTIPS

  • Eet 5 tot 6 x per dag (om de 2,5 uur)
  • Drink 2,5 liter water per dag
  • Zorg dat u altijd een gezonde snack bij de hand heeft
  • Eet nooit staand of lopend
  • Eet niet wanneer u emotioneel of gestrest bent
  • Eet gevarieerd
  • Bij twijfel over uw voeding, training of bij andere vragen, raadpleeg altijd uw trainer of diëtist.
Direct contact opnemen